Végtelen történet

A valóság nagyon közel van hozzánk: az elejére nem emlékszünk, egy részét elfelejtettük, a végét nem látjuk. Egyszóval ami velünk történik, az maga a végtelen történet. Ebből merítünk szubjektív mércével mérve fontos dolgokat, élményeket. Nagyon sok dolgot köszönhetünk őseinknek, akiktől  jórészt a nagyszülői nevelés keretében halottunk először a régi időkről. Sajnos az ő emlékezetük is véges volt. Saját életünkkel kapcsolatban sem túl jó a helyzet. Kiskorunkra alig emlékezünk, sok dolog túl szubjektíven idéződik fel életünk eseményeiről. 


Itt az ideje, hogy belekezdjek én is, a saját végtelen történetem rendezésébe

Fejlámpával hegyen völgyön

avagy

Ha táboroztunk, a tűz mindig égett. Ha mész, vagy szénégetőknél tanyáztunk ott is! Most a monitor világít a szemembe :)
   Réges-régen rendszeresen írtam a hegyekben tett útjainkról, majd barlangkutató koromban folytattam ezt a jól bevált hagyományt. Kezembe került egy ilyen napló: "Fejlámpával hegyen-völgyön". Nem egy bőbeszédű napló, de amint egy régi vízmosás mutatja a  pataknak útját,  úgy segít felidézni az eseményeket. Kedvem szerint idézem fel az eseményeket, így ne várj időbeli sorrendet!   Milyen lesz ez a gyümölcs? Mint a piacon, mindenféle: érett, éretlen, fanyar, nevetséges, stb. Nem kötelező beleharapnod!

A kertész csak a munkáját adta hozzá, nem teremtette, csak nevelte. 

Így amit érzel, csak részben nekem köszönheted!  Az én őseim sohasem laktak barlangban. Ott hideg és sötét van. Talán ezért is lettem barlangkutató, mivel magához vonzott ez a különös, sötét világ. A vonzerőt fokozta a felfedezés vágya, és az azonos érdeklődésű emberekből összejött eredeti társaság is. Sokat tettek értem és én is másokért, ez a kölcsönösség jó alapot adott az életben való boldoguláshoz.

  1. A kezdet 1.
  2. A kezdet 2.
  3. 1970 - Sólyomkúti kísérlet
  4. Miért éppen Kiskőhát?
  5. Miért  éppen Kiskőhát 2.
  6. A Lófő-barlang története
  7. A Nagyon-nagy fensík
  8. Végnélküli oktatás
  9. Vizesnégyes
  10. Búvárvizes
  11. Morzsák és kavicsok
  12. Gonda mesék: A mocorgó kísértet és egyebek
  13. A kisherceg és a barlangkutató
  14. A névtelen emlékmű
  15. Barlangász karácsony
  16. Gömör-tornai karszt (Jósvafői élet :)
  17. Létrástető tábortűznél
  18. A tábortűzi éneklés morfogenetikája - a témafejlődés varienciái
  19. A hallgatagok
  20. Barlangi rádiók
  21. Bükk barlangkutató csoport