Villamosenergia-fogyasztás otthoni megfigyelése

forgomorgo.jpgA komolyabb szakmai és az érthetőbb, olvasmányos leírás sem vezet precízebb eredményre mint Józsika a viccben.

A vásárolt eszközök 11 - 33 nyelvű leírásában és magán a készüléken sem könnyű rátalálni a tényleges fogyasztási adatokra. Arról nem is beszélve, hogy a 220 Volt szép csendben 230 Volttá változott. Ez 10 Volt pedig kotorászik a pénztárcánkban is, ami külön konteó téma. Levezetheti aki akarja, de ez maga ~ 4,5 százalékos energia áremelkedést jelentett anno és a még életben lévő eszközök ennyivel többet energiát fogyasztanak.

Ebből is látszik, hogy fogyasztási szokásainkat méréssel határozhatjuk meg, amire már kellő választékban rendelkezünk mérőeszközökkel. A dugaljba illő fogyasztásmérőt mindenki biztonságosan használni tudja akire egy hosszabbítót rá lehet bízni.

A fogyasztásmérőt csak , bedugod a konnektorba, ebbe a mérendő eszközt, beállítod az értékeket és leolvasod az adatokat. Egy kockás papíron, esetleg az ámítógépen, táblázatban összegezheted az eredményeket.

A fogyasztásmérőnél szempont a memóriaelem legyen benne, választható időtartamok és ehhez illő naplózás. Ugyan nem reklámnak szánom, de én csak egy szervezetnél találtam egy ilyen típust. Tanúságként pedig: én is simán megvettem a legbutábbat és nem ez volt a legolcsóbb, ráadásul csak magamra moroghatok, mert pár napja hivatkoztam rá egy bejegyzésben. Magyarul érdemes jól szétnézni, mert az okosabb nem mindig drágább.