ISO konténer - leosztás és bepaklizás

A konténer ha egyedül van akkor kicsit olyan mint a bili fül nélkül. Esetlen és csak egyedi daruzással mozgatható, ha egy telephelyen a raklapra idealizált targonca a legnagyobb állat, akkor itt a világ vége. Sajnos a kamiongyártók ezt a hibát kihasználva aratnak a célfuvarozásban.

A világ persze nem áll meg, alakulnak rendszerek, amelyeket érdemes áttekinteni.

  • A legismertebb a trapézláda, ez főleg helyi ömlesztett áru fuvarozó eszköz. Nálunk konténeres szállítás néven ismeretes, és önrakodó célautók cibálgatják őket.
  • A másik az ACTS rendszer, amelyhez már vasúti kocsik is léteznek, a szállító teherautók pedig a földre is le tudják rakni. Görgős konténer néven is emlegetik is őket. 
  • és akkor most jön az ISO konténer, az áruszállítás jokere.

Itt érdemes sorra venni a feladatokat és a létező eszközöket.

Leosztás Konténer terminálról egy konténer megszerzése. Ezt jelenleg egyszerű dolog, mert emelőgép van, spec. pótkocsit is gyártanak.

A telephelyünkön való kezelés már érdekesebb. Ha van egy villás targonca, és rámpa, akkor kirángatja a raklapokat, ameddig a söfőr megebédel. Ha rendszeres a szállítás beruházhatunk egy mobil rámpába, amit kölcsön is adhatunk a környéken. Végül az egyedi daruzás, amely ottmaradó konténernél is megoldás. Régebben láttam önrakodós ISO konténerszállító félpótkocsit, de az olyan ormótlan volt, hogy a reptéri beton kellene a manővereihez. Néha azért a konténert is érheti baleset, egy pár példa :)

Ügyes megoldások születnek, csak a terjedés idő és akarat kérdése

Vissza felé ugyanez dettó, de már bepaklizásnak nevezhetjük, mint a kártyában.

Amint látható sok bölcset nem írtam, de mezei szemszögből nézve is hiányzik egy-két láncszem.