Civertán és a kisherceg

A kisherceg megy a pataki vár felé, a folyóparton lát egy szakállas embert aki épp halat eszik, odamegy hozzá.

- Te ki vagy?

- Én Civertán, a légifotós vagyok.


- Ehetek én is a halból?

- Gyere, egyél te is!

Eszegetnek, eszegetnek, azután a Kisherceg megkérdi:

- Miért készítesz légifotókat?

- Az emberek mindent a földről néznek, és így már unalmas nekik. Én föntről mutatom meg nekik, és akkor jönnek rá, hogy mégis milyen szép, amit unalmasnak hittek.

- Finom halat sütöttél, biztosan fotózni is ilyen jól tudsz :)

- Mindkettőt tanulni kell, csak a repülés drágább dolog, de a képeim szeretik az emberek, ezért megéri csinálni.

- Volt egy pilóta barátom, nagyon szeretet repülni, sokat beszélgettem vele is.Te vezeted a repülőgépet, ha fotózol?

- Sajnos nem, de már nem is mindig kell repülnöm, hogy fentről lássam a dolgokat, és megmutatja a legújabb szerzeményét, a távvezérelt repülőgépet.

Ez nekem nem tetszik - mondja a Kisherceg. Ha leszáll, senki nincs rajta, akivel beszélgetni tudnék. De az embereknek hasznos, így jó hogy van neked is.

- A halra inni kell, hát igyunk!

- Kösz a halat! De indulnom kell, mert vannak errefelé vulkánok, össze akarom őket hasonlítani az enyéimmel. - Ezzel fölállt és elindult a virágos réten, hamarosan már csak a fű hullámzása mutatta, merre jár.