Szabad a Joost

Mint régi skyper, 2006 végén kaptam meghívást a fejlesztő csapattól, az akkor még Venice Project nevet viselő dolog tesztelésére,
amely hamarosan Joostra változott. Alakítottam is hozzá egy klubbot, de a nyilvános hírek igen lassan csordogáltak, így túl sokat nem foglalkoztam vele. Az új tesztelők meghívásos rendszerben kerültek a csapatba és a fórumban igyekeztünk egymást okosítani.
Jelenleg a tesztelés nyilvános fázisba lépett, bárki szabadon letöltheti. A P2P gyűrű még jelenleg bírja, habár több szereplő is utazik erre az úszógumira, amit tulajdonképpen mi tartunk fel. Magát az elvet kollektív munkára a SETI használta először, de adatgyűjtésre már több cég is alkalmazta. Annak idején én is részt vettem egy grub.org dologban, ami jelenleg ismét fut és eredetileg a Looksmart számára indexelte a weboldalakat.