Startlapozom - Vöröskereszt és véradás

A segíteni vágyás egy olyan gyermekbetegség, amit sohasem lehet kinőni. Az önkéntesek jelentős része közölünk kerül ki. Magam is részt vettem egy pár dologban, véradó is voltam sokáig, de sajnos vashiány miatt kiszuperáltak. Akkoriban az egész vasút ezen röhögött, mondogatták is szopogassak féktuskó darabokat, majd helyreáll :)  A vörökereszt.lap  mellet én szerkesztettem a véradás lapot is, de később átadtam több más lappal együtt.

Időről-időre felmerül a kérdés mit ér a vér, egy önkéntes szerint kimutathatóan sokat. Az önkéntest nem kell megfizetni, hiszen nem azért csinálja. De vajon a felhasználásban érdekeltek megtesznek-e mindent a véradás népszerűsítéséért? Nálunk nem úgy néz ki, sok országban éretségiző osztályoknak szerveznek jogosítványszerző tanfolyamot és önkéntes véradást, mint egy felnőtté válási beavatást.  A fizetést úgy oldják meg, hogy a pénzt 6 havi késéssel utalják át, hogy feltartsák a véradás minőségét. A térítés ~ négy órai rezsiórabér, amit ha a munkáltatók leírhatnak az adóból, akkor biztosan más szemmel néznek a véradásra.

Azért nálunk is mocorog valami, találtam egy felsőoktatási véradási felhívást. Az érdekes kezdeményezés nyíregyházáról indult, és remélem sikeres lesz.

Az olimpia is eredetileg reklámmentes volt, érdekes lenne egy olyan vértasak matricázási rendszer, amellyel feltüntethető lenne a szervező neve: Ez a tasak nem telhetett volna meg a CBA segítsége nélkül! Használja egészséggel! Remélem az üzletlánc az ötletért nem juttat Juszt László sorsára.