Biciklipumpa

Boszorkányok és kerékpárosok pedig vannak, felülírva Könyves Kálmánt :)
Ha állásból megy át valaki kerékpárral a zebrán, tulajdonképpen segíti a forgalmat. Az utak jó része a parkolók felfestésével lett elkeskenyítve és egyirányúsítva. Ahol a pár gyalogos/óra több méter széles járda nincs kettéfestve, ott az illetékes közlekedési hatóság mulaszt a kerékpárosok kárára. Pozitív példa ebben Győr.Mint pedálos valamit a biciklizésről is: legyen a mozgó kerékpárnak hangja. Nekem nyikorog e célból az egyik pedál. Használja mindenki a csengőt, ha kell, ha nem. Minden biciklin legyen kosár, ezzel megszűnne a sárga mellényre húzott fekete hátizsák hatása. Homályos emlékeim szerint volt egy időszak, amikor a bolt csak teljes világítással ellátott kerékpárokat adhatott el és aki lámpa nélkül megbukott, az egy héten belül névre szóló számla bemutatásával mentesült a büntetés alól. Ez a módszer most is sokat segítene. Alkalmazzunk bátran fényvisszaverőket, főleg az oldalról láthatókat.
És szomorúan kell tudomásul venni, hogy vannak biztonságos kerékpározásra alkalmatlan városrészek és ez így is fog maradni. Aki szerencsés annak napi egy-két száz méter, de van ahol kilométer is lehet.Egy dologról felejtkeztek el a pénzről, az nincs. Százmilliók meg végképp, amibe az úttest kiszélesítése kerülne. Mivel általános elv nincs a témában, ingyen kerékpárút jelenleg a sárga csík, ahol erre alkalmas hely van. A másik ami senkinek nem jut eszébe, a zúzott kő kerékpárutak készítése. Lehet nem eu szabvány, de működik. Én kilométereket tudok menni elhanyagolt parkszéli sétányokon. Onnan a gyalogosok autóba ültek, meg a plázában senyvednek séta helyett :) Semmivel nem rosszabb, sőt a mai kétirányú soproni euszörnyűséges bitumencsíkocskák helyett még biztonságos is, amelyek ráadásul még sok helyen tüskés sövénnyel vannak szegélyezve.

Címkék: sopron