Integrált közlekedési rendszer

Integrált közlekedési rendszer - igen mainak tűnő szakkifejezés, pedig szép múltat mondhat magának. Az első ismertebb verzió a római hadiutak hálózata volt. A működési lényege röviden az, hogy a hálós lefedettségű helyi rendszert gyűjtő erekkel kell ellátni, a gyorsaság és a mennyiségi árú/személymozgatás jegyében. Erre az első jelenkori példa a vasút/lovasszekér integráció volt. Épültek is a vasutak rendesen, mi szerény kis országunkban is, a sin védve a a kocsistól alig józanabb mozdonyvezetőt az eltévedéstől, biztos alapot adott a nagy teljesítményű közlekedési ágazatnak. Az ugyanakkor kiépített resti hálózat pedig biztos fellelési helye volt a vasúti személyzetnek.

A következő főleg a személyszállítást segítő integrációs lépés a vasút/autóbusz párosítás volt. Sajnos ez az együttműködés MÁVAUT önállóvá válásával, mára egy szart sem érő káosszá vált. A rendben az állam sem érdelkelt, mivel jómaga egy erősen ÁFA függő gittegylet, személygépkocsin alapuló káoszból gazdagodik, mint a sírásó a kocsmai tömegverekedésből. A rend, a bérletes utas nem hoz neki sem a konyhára eleget a dőzsöléshez. Természetesen az üzletláncok is csak oda települnek hogy személyautózz hülye magyar, akár összeesküvés elméletek közé is bevehetjük :)) Az órás menetű vonatközlekedés/ráhordó buszjáratok meg a parkolj és vonatozz egy sör mellet Bécsig az osztrákoknál jól bevált dolog.

Sajnos kevés szakcikk keletkezik, azt sem olvassa mindenki, de egy MÁV/VOLÁN integráció elkelne mint egy falat kenyér, csak akkor túl jól mennének a dolgok. Sajnos a káosz többet fizet, természetesen a mi zsebünkből :))

Címkék: állam, nagyapa, resti